background

Algemene dermatologie

Uw huid, onze zorg

Bij Dr. Wallaeys kan u terecht voor alle huidziekten, haaraandoeningen en nagelafwijkingen. Dit omvat een breed spectrum van huidproblemen, zoals acne, psoriasis, atopisch eczeem, allergieën, vitiligo en andere pigmentstoornissen,... Ook voor advies en vragen inzake huidverzorging bent u hier aan het juiste adres.

Huidkankerscreening

Huidkanker is de frequentste kanker wereldwijd. De meest voorkomende types huidkanker zijn het basaalcelcarcinoom (ook wel basalioom genoemd), het plaveiselcelcarcinoom en het melanoom. Indien de ziekte in een vroeg stadium ontdekt wordt, is huidkanker evenwel goed behandelbaar. Daarom is het belangrijk dat u zich jaarlijks laat screenen om verdachte letsels op te sporen. Indien nodig kan een fotodocumentatie bijgehouden worden van vlekjes die opgevolgd dienen te worden.

Laser

Dr. Wallaeys beschikt over verschillende lasertypes (Nd/Yag, Er/Yag en IPL), wat toelaat diverse huidafwijkingen te behandelen. Zo kunnen o.a. pigmentvlekjes, couperose, roodheden, kleine spatadertjes ter hoogte van de benen, littekens en striemen behandeld worden. Ook kan de laser ingezet worden als anti-agingbehandeling om fijne rimpeltjes te doen vervagen en de huid een meer egale teint en strakkere structuur te geven. Met behulp van de Nd/Yag laser kan bovendien op een zeer efficiënte manier aan permanente ontharing gedaan worden.

Lichttherapie

Bepaalde huidaandoeningen zoals o.a. eczeem, psoriasis, vitiligo en zonneallergie kunnen met behulp van UVA- of UVB-licht behandeld worden. Deze behandelingen gaan steeds door in het ASZ Wetteren.

Maak nu een afspraak